Μαγειρεύοντας Οικονομικά, Θρεπτικά Αλλά και Νόστιμα

Κάθε οικογένεια δαπανά ένα σεβαστό ποσό κάθε μήνα στο φαγητό. Είναι απόλυτα φυσιολογικό κάτι τέτοιο, καθώς αποτελεί βασική ανάγκη για τον καθένα η τροφή. Ωστόσο, πολύ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να πετά ένα νοικοκυριό τρόφιμα, ενώ ταυτόχρονα ζορίζεται για να τα βγάλει πέρα οικονομικά. Αυτό το οξύμωρο είναι πολύ πιο συχνό ως φαινόμενο από όσο θα φανταζόταν κανείς.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο καταναλωτισμός ή καλύτερα ο υπερκαταναλωτισμός συχνά προκαλεί φαινόμενα τέτοια. Μία οικογένεια αγοράζει πολύ περισσότερα τρόφιμα από αυτά που μπορεί να καταναλώσει. Ως εκ τούτου, πολλές φορές η υπερβολική ποσότητα οδηγεί σε μη βιώσιμη διαχείριση των υλικών και στο τέλος πολλά τρόφιμα λήγουν ή χαλάνε. Στο τέλος, λοιπόν, καταλήγουν στα σκουπίδια.

Προς αποφυγή τέτοιων φαινομένων, είναι απαραίτητη η σωστή διαχείριση στην κουζίνα. Ας δούμε λοιπόν εύκολους και πρακτικούς τρόπους, που θα σας βοηθήσουν να ξοδεύετε λιγότερα στην κουζίνα. Χωρίς μάλιστα να στερείστε ή να τρέφεστε ανθυγιεινά!

Μυστικά για Οικονομία στην Κουζίνα

Ξεκινώντας, αξίζει να αναφερθούμε στο ζήτημα της εποχικότητας. Τα τρόφιμα θα πρέπει να καταναλώνονται στην εποχή τους. Ως εκ τούτου, η τιμή τους θα είναι χαμηλή και τα τρόφιμα θα έχουν υψηλότερη θρεπτική αξία. Γι’ αυτό λοιπόν είναι πολύ σημαντικό να επιλέγουμε φρούτα και λαχανικά εποχής. Αποφεύγουμε να τρεφόμαστε με προϊόντα που δεν είναι καιρός να καλλιεργηθούν, γιατί αυτά θα είναι ακριβά και σε πολλές περιπτώσεις φτωχά σε θρεπτικά συστατικά.

Επιπλέον, φροντίζουμε να αγοράζουμε τρόφιμα σε οικογενειακές συσκευασίες. Όταν τα τρόφιμα βρίσκονται σε μεγάλη συσκευασία, τις περισσότερες φορές είναι πιο οικονομικά. Αντίστοιχα, εξετάζουμε τις προσφορές που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντων. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλές συσκευασίες που δίνουν δωρεάν ακόμη μία συσκευασία (το γνωστό 1+1 δώρο). Αν η ημερομηνία λήξης δεν είναι κοντινή, τότε αξίζει να προμηθευτείτε τέτοιες προσφορές.

Εκτός από όλα αυτά, είναι πολύ σημαντικό να εξετάζουμε τις τιμές και να τις συγκρίνουμε. Ενδεχομένως να υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές αυτές, κάτι που θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Γι’ αυτό και ενημερωνόμαστε συχνά για τα φυλλάδια με τα προϊόντα των σούπερ μάρκετ ή των συνοικιακών καταστημάτων, στα οποία κάνουμε τις αγορές μας.

Μαθαίνουμε να μαγειρεύουμε με φθηνότερα υλικά. Υπάρχουν κομμάτια κρέατος και ψάρια, που συνδυάζουν την χαμηλή τιμή με την υψηλή διατροφική αξία. Αξίζει να τα ανακαλύψετε. Δεν είναι αναγκαίο να αγοράζετε τα πιο ακριβά προϊόντα. Αν σκεφτείτε πόσο θρεπτικά και πολύτιμα για την υγεία είναι τα μικρά και οικονομικά ψάρια, για παράδειγμα, θα συνειδητοποιήσετε ότι πρέπει να τα αγοράζετε πιο συχνά.

Εδώ και αρκετά χρόνια έχει καθιερωθεί ως καμπάνια από την Greenpeace η Δευτέρα ως ημέρα χωρίς κρέας. Κάτι τέτοιο δεν είναι μονάχα πολύτιμο για την υγεία και για τον πλανήτη. Επίσης βοηθά πολύ την τσέπη μας. Ευτυχώς, πολύ θρεπτικές διατροφικές επιλογές είναι αρκετά οικονομικές. Για παράδειγμα, τα όσπρια και τα λαχανικά μπορούν να μαγειρευτούν και να είναι πάρα πολύ νόστιμα. Ταυτόχρονα, περιέχουν πολλές βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά. Συνεπώς, θα πρέπει να αναθεωρήσετε σύμφωνα με το μενού που δημιουργείτε για εσάς και την οικογένειά σας.

Τέλος, φροντίστε να μαγειρεύετε συγκεντρωτικά. Αν πρέπει να ανάψετε το φούρνο, μην το κάνετε για δύο μερίδες φαγητό μόνο. Αντιθέτως, μαγειρέψτε περισσότερο και αποθηκεύστε το. Θα το καταναλώσετε κάποια από τις επόμενες ημέρες, ενώ θα έχετε γλιτώσει παράλληλα την κούραση της μαγειρικής.